Griepje? Niet als je …..

— je vingers inzet!

Griep is een infectieziekte, ook wel influenza genoemd. Het komt plotseling opzetten, je voelt je in enkele uren erg ziek worden.  Je lichaam is verzwakt en voorzichtigheid geboden.

Bijna iedereen heeft weleens griep gehad en herkent vast wel de symptomen. Spierpijn, rillerig, vermoeid, keelpijn, hoesten, snel opkomende koorts en een uitgeput gevoel.  Oftewel je bed inkruipen, slapen en je lichaam de rust geven om te herstellen.

Voorkomen is beter dan genezen. Stimuleer je zelfgenezend vermogen en immuunsysteem door dagelijks onderstaande oefening toe te passen.

  1. Ga staan (voeten op heupbreedte, buig licht door de knieën) of  ga zitten.
  2. Trek schouderbladen naar achteren en omlaag (rechte rug), kin iets in (lange nek)
  3. Leg je linkerhand op je rechterschouder, bij de nek.
    1. Plaats de top van je rechter duim en rechter pink tegen elkaar aan.
    2. Adem 36 keer in en uit.  Houd een natuurlijke ademhaling aan.
    3. Plaats de top van je rechter duim tegen je rechter ringvinger aan.
    4. Adem 36 keer in en uit.  Houd een natuurlijke ademhaling aan.
    5. Plaats de top van je rechter duim tegen je rechter middelvinger aan.
    6. Adem 36 keer in en uit.  Houd een natuurlijke ademhaling aan.
    7. Plaats de top van je rechter duim tegen je rechter wijsvinger aan.
    8. Adem 36 keer in en uit.  Houd een natuurlijke ademhaling aan.
  4. Leg je rechterhand op je linkerschouder, bij de nek.
    1. Plaats de top van je linker duim tegen je linker wijsvinger aan.
    2. Adem 36 keer in en uit.  Houd een natuurlijke ademhaling aan.
    3. Plaats de top van je linker duim tegen je linker middelvinger aan.
    4. Adem 36 keer in en uit.  Houd een natuurlijke ademhaling aan.
    5. Plaats de top van je linker duim tegen je linker ringvinger aan.
    6. Adem 36 keer in en uit.  Houd een natuurlijke ademhaling aan.
    7. Plaats de top van je linker duim en linker pink tegen elkaar aan.
    8. Adem 36 keer in en uit.  Houd een natuurlijke ademhaling aan.

Om je immuunsysteem te stimuleren:
Plaats rechterduim en rechter ringvinger met de toppen tegen elkaar. De rechter wijsvinger ligt op je 1ste kootje van rechter duim. Driemaal daags minimaal vijf minuten.

 

Luister naar je lichaam en wees lief voor jezelf. 
Voel je je moe? Neem rust. Heb je slaap? Ga slapen. Voel je je lui of futloos? Ga bewegen.
Zo simpel kan het zijn!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *